Paid Search / SEM-manager

Vill du vara med och driva den digitala affärsutvecklingen på nya Bonnier News Lifestyle inom en av Sveriges ledande mediekoncerner?

Bonnier News Lifestyle behöver fler skarpa och engagerade människor som gillar att bli utmanade varje dag. Som Paid Search/SEM-manager får du en nyckelroll i utvecklingen av Bonnier News Lifestyle och stor möjlighet att påverka inom ditt expertområde, paid search. Hoppas du vill vara med på resan!

Om tjänsten
I rollen som Paid Search/SEM-manager ingår du i ett innovativt och drivet marknadsteam bestående av marknadschef, webbanalytiker, konverteringsexpert och specialister inom sociala medier, SEO & CRM. 
Ditt uppdrag är att jobba strategiskt och operativt med paid search som kanal och hjälpa Bonnier News Lifestyle att etablera nya och effektiva strategier för att öka trafik och lönsamheten för digitala konsumentintäkter. Du har många kontaktytor i koncernen. Bonnier News har under flera års tid arbetat aktivt med SEM, och rollen handlar mycket om att vidareutveckla arbetet. 
Rollen innebär stora utvecklingsmöjligheter i en av Sveriges ledande mediekoncerner där din insats gör skillnad.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa effektiva paid search-kampanjer för digitala produkter som nya vikt- och hälsoappen Wellie, och e-handelsprodukter som Happy Green och Leva&Bo shopping. Vi arbetar primärt med Adwords, Facebook och Bonnier News advertising.
  • Skapa retargeting strategier på Facebook/Adwords/Bonnier News utifrån besökarens beteende på digitala magasin och Bonnier News webbplatser.
  • Bidra som expert och på projektbasis stötta Bonnier News Lifestyles externa dotterbolag och samarbetspartners.
  • Driva nya områden inom Lifestyle som Retargeting/Programmatic.
  • Driva nya prenumeranter för våra magasin som Leva&Bo, Mitt Kök med flera.
  • Fortbilda redaktionen och vara produktägare för SEM.
  • Bidra med analys av trender, rapportering samt uppföljning.
  • Driva projekt från ax till limpa.

Du får ett helhetsansvar för Paid Search som kanal inom Bonnier News Lifestyle och kommer att arbeta tätt tillsammans med produktägare, redaktion, marknadsteam och utvecklingsavdelning.

Vem är du?
Vi söker dig som har en mycket bra kunskap och erfarenhet inom SEM och som brinner för ditt område. Som person är du självgående och har den kreativa och lösningsorienterade personlighet som krävs för att utveckla avdelningens arbete inom SEM. Det är viktigt är att du har en mycket god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team. Du trivs i ett högt tempo i en dynamisk organisation och du brinner för digitala medier. Din svenska är flytande i tal och skrift.

Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag, dock senast den 25/10. Bakgrundskontroll ingår i rekryteringen. Vid frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Susanna Aronson, 070-841 92 10. 

Om Bonnier News Lifestyle
Bonnier News är ett av Sveriges största och ledande mediehus med varumärken som Expressen, DN, Di, HD och Sydsvenskan. Tillsammans har de över tre miljoner läsare varje dag. Ett av koncernens största satsningsområden är nya digitala konsumenttjänster som ger ett mervärde till sajternas besökare och samtidigt bidrar med nya konsumentintäkter.

Bonnier News Lifestyle är ett nytt och snabb växande affärsområde inom Bonnier News med en stark offensiv strategi att hitta nya digitala intäkter inom Lifestyle som hälsa, resor, inredning, mat och bilar. De växer genom samarbeten, förvärv samt utveckling av egna produkter och tjänster, och driver idag kända sajter som halsoliv.se, levaochbo.se, alltombilar.se och mittkok.se. Inom kort lanseras deras nya hälso- och viktminskningsapp Wellie och expanderar inom e-commerce.

 

Comments are closed.